A PR MÉRÉSE (2. rész)

Rövidtávú hatásvizsgálatok Miként szakmai sorozatunk 1. részében leszögeztük: a pr-munka eredményét, hatását három szinten lehet mérni: az input-mérés során a ráfordítást vesszük górcső alá, az output-kutatás során az azonnal jelentkező hatást vizsgáljuk, míg az outcome-mérés esetén a hosszú távú, tartósabb hatékonyságot vizsgáljuk meg. Mindhárom szint fontos, ám – véleményem szerint – leginkább az outcome vizsgálata…

Részletek

A PÁRBESZÉD TERVEZHETŐ

Beszélgetés Dr. Benno Signitzer professzorral Egyesült államokbeli és nyugat-európai kommunikációs és pr-szakemberek körében jól ismert Dr. Benno Signitzer professzor neve, Magyarországon azonban csak viszonylag szűk körben. Első diplomáját jogból szerezte, Master és doktori fokozatot pedig az Ohiói Egyetem kommunikáció szakirányán. Eleinte interkulturális és nemzetközi kommunikációval foglalkozott, melyet tíz éven át tanított is. Doktori disszertációját is…

Részletek

A PR MÉRÉSE (1. rész)

Quo vadis? A pr-munka hatékonyságának objektív mérésére még sohasem volt ennyire égetően szüksége a pr-szakembereknek, mint ebben a hosszan elhúzódó recesszív időszakban. A kommunikációs szakembereknek ugyanis folyamatosan bizonyítaniuk kell munkájuk (s létük) szükségességét. A bizonyításhoz pedig komplex s hiteles módszerek kellenek. Vallom, hogy a pr-es munkájának alfája s ómegája a professzionális hatékonyságmérés. Az elkövetkező napokban…

Részletek