CYBER-BOSZORKÁNYOK – EP-VÁLASZTÁSOK IDEJÉN

A boszorkányság története régebbi, mint gondolnánk, hiszen az animista kultuszban a nők voltak a termékenység istennői, határtalan ősi energiával bírtak, ismerték a füvek erejét és hatásait, kifejlesztették a természetgyógyászatot, felhasználtak minden misztériumot és praktikát és ezáltal veszélyt jelentettek a férfiak uralta intézményekre, az egyházra és az orvostudományokra.

Emily Wither felvétele

Silvia Federici: „Caliban and the Witch” című könyve szerint nem véletlen, hogy legtöbbször azokat a nőket üldözték, akik az ősi matriarchális tudás birtokában voltak: a javasasszonyokat és bábákat. „Az általános eljárás szerint a megvádolt boszorkányt először is meztelenre vetkőztették, és az egész testét leborotválták (mert azt hitték, az ördög a szőrzeteik mögött bujkál), ezután végig szurkálták hosszú tűkkel a testüket, a vaginájukat is beleértve, hogy az ördög által hagyott jeleket megtalálják rajtuk (…). Gyakran megerőszakolták őket, az ártatlanságukat vizsgálva, független attól, hogy szüzek voltak vagy sem, ha ez után se vallottak, még kegyetlenebb kínzások következtek.” (Federici, 2004: 185.)
Valahogyan a boszorkányság mindig fekete folt volt az emberiség történetében, de hozzátartozik az is, hogy félelem és a vonzalom keveredett az emberekben „boszorkányok” láttán.
Könyves Kálmán (akit Kálti Márk a Képes Krónikában így jellemzett: „külsejére nézve visszataszító, borzas, szőrös, kancsal, púpos, sánta, dadogó; ámde ravasz és tanulékony király„) bölcsen úgy döntött, hogy strigák pedig nem léteznek, akiket üldözni kellene (De strigis vero quae non sunt, nulla questio fiat), de mégis jócskán akadtak a magyar történelemben is boszorkánysággal vádolt bábák és javasasszonyok, és a sorozatos boszorkányégetések sem maradtak el a katolikus Magyar Királyságban.

A XV-XVIII. századig rendszeresek voltak a boszorkányüldözések, de a modern korban is előfordulnak.
Kenyában pedig legalább 11 személyt (3 férfit és nyolc nőt) lincselt meg és égetett el a tömeg az ország nyugati részén, 2008 májusában. Azzal vádolták őket, hogy „listát készítettek a falu lakóiról, akik ellen fekete mágiát használtak, majd egyenként kipipálták a nevüket, amikor elhaláloztak”.
2010 decemberében 12 embert lincseltek meg Haiti egyik déli megyéjének néhány településén, mert az áldozatokról úgy vélték, hogy készakarva terjesztik a kolerát. A csoportokba verődött feldühödött lincselők a boszorkányoknak tartott szerencsétleneket bozótvágó késekkel és kövekkel ölték meg, majd holttestüket az utcán elégették. 
Indiában 2015 augusztus elején lefejeztek egy 63 éves asszonyt. A BBC tudósítója szerint Purni Orang-ot a helybeliek boszorkánysággal vádolták, őt hibáztatták a települést sújtó betegségért. A rendőrség 16 embert vett őrizetbe, akiknek közük volt az asszony meggyilkolásához, köztük 9 nőt. A letartóztatások után a falubeliek egy csoportja tiltakozást szervezett a rendőrség előtt. Purni boszorkány volt, gonosz varázslatokkal sújtotta az ellenségeit, vagyis indokolt volt a meggyilkolása” – állította az egyik szomszédja. A helyi rendvédelmi szervek szerint az elmúlt hat évben ugyanazon a környéken 90 embert – többségében nőket -, fejeztek le, égettek el élve, vagy szúrták agyon, hasonló vádak miatt.

A hetvenes évek feminista mozgalmaival egyidejűleg ismét előjöttek a boszorkányok is, a nők kiharcolták a hatalmukat és a szabadságot hirdető flower-power irányzat előidézte a misztika újraéledését.
Akárhányszor Kubában járok, végigjárom a boszorkányok útját, tudom, hol jósolnak a megingott amerikai turistáknak, név szerint ismerem őket és élettörténeteiket.
Nem átlagos sorsúak, mindegyikük életét átszövi egy-egy tragédia, „a titkos erőért” fizetni kell, és ahogy jött, úgy tűnhet el a birtokosával együtt.
A boszorkányok egyfajta orákulumok, kommunikálnak a holtak szellemeivel és átadják az üzeneteket az élőknek, rontanak vagy szerelmet varázsolnak, jövőt mondanak vagy átkot és ott, ahol a tudomány eltűnik, megjelenik egy furcsa, homályos átláthatatlan világ. Az emberi természet – bár fél az ismeretlentől -, a titkok világa mégis vonzza őt, és kíváncsisága, vágyai nagyobbak a tényszerű, empirikus. vagy racionális világképnél.
Hogyan kerültek a boszorkányok a politikába, akármilyen meglepő, nem újdonság, az viszont igen, hogy hogyan maradtak meg benne a mai világban.

Maga a néhai Fidel Castro babalao volt, aki időnként részt vett a Yoruba törzs orisha-kultuszának babalao-rituáléin, és a fontos döntések előtt elment a palerokhoz meghallgatni mit mondanak a szellemek. Furcsa ez egy kommunista elnöktől, de a hagyományok erősebbek a rendszerváltásoknál is, a gyermekkori imprinting-ek örök életre bennünk maradnak.
Romániában 2019. május 26-án lesznek az EP-választások, a román korrupt és antidemokratikus kormány ellen hetente tüntetnek, de jelentős változások nem történtek.
Most azonban kezükbe vették az ügyet a romániai boszorkányok.
Mihaela Minca, akit „Kelet-Európa legerősebb boszorkányának” tartanak a következőt nyilatkozta: „Két különleges rituálét végzünk el a politikusokon: fehér varázslattal megtisztítjuk az elméjüket és olyan erővel ruházzuk fel őket, mellyel a román nép érdekében harcolnak majd, jó dolgokat téve. Fekete mágiát alkalmazunk azonban azokon, akik nem tartják magukat adott szavukhoz, nekik bizony súlyos gondjaik lesznek! Ha a román nép ellenében dolgoznak, lopnak, az országot szegénységbe vezetik, akkor börtönbe kerülnek és súlyos egészségügyi problémáik is lesznek.”

Emily Wither portréfelvétele

Minca megjárta az Amerikai Egyesült Államokat is, azon az utcán is jósolt, ahol a „celebek csillagai” vannak. Véleménye szerint „a sztárok igen kedvesek és egyszerűek, nem mint a román üzletemberek és politikusok, akik fent hordják az orrukat. Majd most meglátják!
2019. május 25-én varázsitalt visznek magukkal a boszorkányok és ráöntik az épületre, „ha a politikusok tovább csalnak és hazudoznak, a jövőben az ő életük is tele lesz keserűséggel.”
Érdekes lenne hallani erre a romániai kormánypárt reakcióit „Karóbahúzó Vlad Țepeș” – Dracula gróf -, országában, ahol a nyolcvanas években ördögűzéssel megöltek egy fiatal ártatlan apácát, és ahol a misztikum mindennapos manipulációs eszköz a médiában.

Néhány évvel ezelőtt, Gigi Becali a híresen adakozó üzletember is az Athos-hegyi kolostorba ment, súlyos pénzeket fizetni a papoknak, annak érdekében, hogy a Steaua futballcsapata bajnokságot nyerjen… („Muntele Athos, patria ortodoxiei”). De sajnos az ortodox szerzetesek valamit nagyon elszúrhattak (vagy Gigi pénze volt túl kevés), mert a román csapat végül is csúnyán kikapott, a juhtenyésztésből meggazdagodott futballmágnásból pedig előbb hírhedt politikus, később pedig hírneves börtöníró lehetett… 
Van ilyen. Lehet a másik csapat többet ígért… 

Az EU-képviselőnek készülő Becali egykori irodájában, Keresztelő Szent Jánosként

Mihaela Minca rendszeresen részt vesz Nemzetközi Boszorkánykonferenciákon, ahol tapasztalatokat cserélnek, elsajátítja más boszorkányok praktikáit és most már az új állatszív szurkálásos módszerekkel is vissza tud hozni bármely elkalandozott férjet.
Koszorúkat köt és vízre engedi, és mindebben három lánya segíti, a nagyobbik érettségi után ottmaradt anyjával kitanulni a mesterséget egy OKJ-s tanfolyamon.

Forrás: Mihaela Minca saját Facebook-profilja

Cassandra Buzea esküvője gondosan megtervezett, pazar rituálékból állt. Mint kiderült: férjét hétéves korában jelölték ki a számára, az anyja „a rendezett házasság híve, ami a hagyomány része”, ő is tizenhárom évesen ment férjhez – elmondása szerint -, „egy boszorkánycsaládból származó férfihez”, és mindhárom lány örökölte a boszorkányság tudományát.
A legkisebb úgy mondja a mantrákat kisiskolásként, mint egy tízéves a Toldi Miklóst (és valószínű annyit is ért belőle), de érzi az erejét, ami nem elhanyagolható egy ideológia születésében.
Ha mindez nem lenne elég, akkor mi tagadás Donald John Trumpnak is félnie kellene, nem csak a román kormánynak, hiszen a boszorkányok ma már online dolgoznak.
Minca 2017-ben amúgy sem jósolt szép jövőt neki: „nagy nehézségeket lát, szétmenő házasságot, és vért az amerikai utcákon, és – ha ez még nem elég -, közeledik vészesen a harmadik világháború…”

Cassandra Buzea

Cassandra Buzea, a fiatal boszorkány azt mondta, hogy egy erős boszorkány, már távolról is dolgozhat online, nem a Facebook vagy a telefon befolyásolják a hatást, hanem az elmondott igék és a szemkontaktus.
Csekély ötven euróért kirakják a tarot kártyákat, ehhez nem kell jelenlét.
Nehezen győzték meg az idősebb boszorkányokat, hogy ne nyomtatott képet használjanak, hanem selfie-t, de úgy tűnik volt az a pénz és most már félő lehet, hogy ha az ember nem jól viselkedik, a világ másik végéről jön a parancs és a mennyezet a fejébe esik, vagy végre nem jön haza az a tékozló férj.
Mihaela Minca elárulta, hogy felvette a kapcsolatot kilenc másik európai és amerikai boszorkánnyal, akikkel együtt átkot szór a mostani kormányra.
Fele sem tréfa!
Az viszont igen elgondolkodtató, hogy a kormány, aki jól ismeri a nép hiszékenységét – hiszen pontosan ezért van hatalmon -, miért tolerálja ezt a médiacirkuszt.
Talán abban bízik, hogy pontos aduként jön a boszorkány és ezzel kivívja az emberek empátiáját vagy valami más manipulációs csel hozadéka ez a boszorkánytörténet.
Anyagilag nem lehet annyira veszteséges üzlet egyik félnek sem, hiszen Minca adót szeretne fizetni a tevékenysége után és ezt a régi kormány már 2011-ben felvetette, de nem törvényesítette. Hogy miért nem, erre az volt az egyik politikus válasza, mert „kollégáim félnek a boszorkányok rontásától”.
A boszorkányok válasza az volt: „félhetnek is, tolószékbe tesszük őket, ha ellenünk lépnek fel”. Minca boszorkány egy házasság helyrehozatalát csekély ezer euróért végzi el és naponta három-négy, vagy még több kliens jön hozzá, sőt külföldről is állandóan hívják.
Ma már több a rontási rituálé, mint gyermekkoromban.” – mondja Bratara boszorkány, aki fekete macska és kutya-ürülékből, valamint olyan földből, amin kutyák marták egymást egy speciális keveréket készít, felforralja, és máris közbelép a Sátán, megy a varázslat.
Egy boszorkánynak paktuma van a jó és a rossz erőkkel, ilyen ma egy erős boszorkány.” – állítja az asszony. 

Bratara boszorkányt Nicolae Ceaușescu idejében hat hónapra börtönbe zárták, mert „megütötte a rendőrt, aki el akarta venni a könyveit és varázsláshoz használt eszközeit”. Kijött és tovább praktizál, elmondása szerint „nem fél a hatalomtól. Nem szeretne adózni, mert az állam sem ad neki nyugdíjat, akkor minek is…”
A 862 ember halálát és 2150 ember sebesülését okozó romániai katonai diverzió megszervezésével és más emberiesség elleni bűncselekményekkel vádolt Ion Iliescu már manipulatívabb vagy hiszékenyebb elnök volt: ő lepaktált a boszorkányokkal, konferenciákat hagyott jóvá és díjakat is osztott. Azt nem lehet tudni miért került le a hatalomról, de azt sem, hogy miért nem zárták börtönbe a bányászverések után, ám lehet, hogy más erők játszottak közre, keletebbről.
A romániai boszorkányok a legutóbbi Szentiván-éjjelen megnézték az ég állását és megjósolták a mostani politikusok bukását, és a tartós szárazságot, ami véletlenszerűen be is következett. 
A rituálék eszközei évszázadok óta hasonlóak, földterületektől függetlenül. A fekete macska, a feláldozott tyúk és kecske vére, a fekete kutya, a woodoo baba, ami a román boszorkányoknál egy szőke, kék szemű, hazai gyártmányú gumibabafej, az afrikai területeken egy rongybaba, Kubában és Mexikóban egy giccses csipkeruhába öltöztetett gyöngyökkel díszített baba, a gyöngy karkötő és a különböző füvek oldatai, a sarló és az íjak, a csirkelábak és a koponya.

Emily Wither fotográfiája

Mihaela Mincanak természetesen van egy sokak által látogatott Facebook oldala, Instagramm-ja és saját weboldala is. Telefonja a legmodernebb Iphone-készülék, a pénzt külföldről Western Unionon és Moneygram-on keresztül kéri.
Szerelmet hoz és házasságot bont, gyógyít gyógyíthatatlan betegségeket, kéz- és lábfájást, impotenciát, alkoholizmust, üzleti sikert ígér, és eleven ezüstöt teremt a földből. Utóbbit nem tudom elképzelni, de meg lehet őt könnyen találni, ha valaki ilyen csodára kíváncsi, bár lehet a csoda ára drágább, mint a csoda maga…

Lehet hinni vagy nem hinni, lehet kételkedni vagy elgondolkodni, de boszorkányok márpedig vannak és együtt fejlődnek az exponenciálisan fejlődő technikával. Talán közeleg a cyber-boszorkányok ideje, de az tény, hogy az első ember megjelenésével megjelent a létnek feltett kérdés, és talán ez így is marad az utolsó emberig, ki tudja…
A mese tovább élt az emberi képzeletben és lélekben és talán nem is az a lényeg, hogy igaz vagy nem, hanem az, hogy nélküle sokkal szegényebbek lennénk.

Ahogyan a tűz ég, úgy égjen el a gonosz
Ahogyan a tűz ég, úgy égjen el a gonosz
Menjen szét a fák és kövek közt
Szíved és hited szerint…”
(Boszorkány rítus részlet)

FORRÁSOK:
https://www.facebook.com/vrajitoareamihaelaminca
Reuters
Daly, Mary (1978). GYN/ECOLOGY: The Metaethics of Radical Feminism. Boston: Beacon Press. Federici, Silvia (2004). Caliban and the Witch: Women, the Body and Primitive Accumulation. USA: Autonomedia.sznek. A jó érdekében cselekszünk.”

 

.

 

Author: Turós Margaréta

„Megkülönböztetni a hallgatást – a fecsegéstől, a mélységet – a felület álságos csillogásától, az állandó nevetséges igyekezetet – a bölcsességtől, a ripacsságot – az igaz szótól, a hazug meséket – a természet és természetesség igaz kisugárzásától, az erőltetett imázst – az önmagából eredő Erőtől, a mindenben résztvevő erőlködését – a kívülállóság benne-lévőségétől… – Azt hiszem, ezt tudja az a Tibeti Láma.” - írja Turós Margaréta, aki Szamosújváron, a kis örmény városban, a francia diákforradalom évében, egy fagyos januári napon született. Iskoláit Kolozsváron végzi, az akkori 3-as számú matematika-fizika, mai Báthory Gimnáziumban. A Bolyai Tudományegyetem kémia-fizika szakának befejezése után Budapesten kezd tanítani. A szegedi József Attila Tudományegyetemen 2003-ig elvégzi a filozófia szakot is, „keresve az élet nagy értelmét”. Diplomamunkáját Emil Cioran pesszimista filozófiájából írja, aki mindmáig szívügye maradt, akár az emigráció és az otthontalanság témái. 2013-ig megszerzi a harmadik egyetemi diplomáját, a miskolci Egyetem Kulturális Antropológia vizuális szakán. Egyórás vizsga-dokumentumfilmjének címe: „Itthontalanság”. Fiatalkora óta rendszeresen fotózik. 2013 óta a PR Herald online lap kulturális antropológia rovatvezetője. 2014-ben az Air France légitársaság országos fotóverseny döntőse, a párizsi Charles de Gaulle repülőteret fotózza. A tanítványaival közös fotókiállítását – „Újpalota: egy pillanatnyi élet” – Szipál Márton nyitotta meg. 2014-ben volt az első önálló, bemutatkozó fotókiállítása – „Színeim története” címmel – a Gozsdu Udvarban. Ezt követően az Izraeli Kulturális Intézetben, a Massolit Galériájában, valamint Indiában, Franciaországban és Kubában is kiállították a fotográfiáit. Öt kontinens 52 országában járt, öt nyelven beszél, „street photographer”-nak vallja magát. tigramave@hotmail.com

Vélemény, hozzászólás?