JUSTICE FOR HUNGARY

A filmprojekt üzenete: Álljunk a hazavezető irányra! Ennek a magyar sikertörténetnek filmszerű feldolgozása több éve foglalkoztat, amely most vált igazán aktuálissá, mivel mondanivalója a jövőnkre vonatkozóan is aktuális üzenettel bír. A film amerikai-magyar koprodukcióban készül, nyelvezete amerikai-angol és magyar nyelv lesz. A korabeli beszédstílus megidézése is része lesz a korhűségnek.

Magyar repülési témájú nagyjátékfilm: a 2×2 néha 5, az egyetlen, ami a világháború után, 1955-ben készült. A mi filmünket megtörtént események ihlették. A kitalált szereplők dramaturgiai célokat szolgálnak.
1931-ben történelmet írt a magyar repülés. Nem maradtunk le a kor nagy kalandjából, a levegőóceán meghódításából. Lindberg, Mermoz, Saint-Exupéry után Endresz György és Magyar (Wilczek) Sándor teljesítményükkel beírták nevüket a legnagyobb pilóták könyvébe.
Az egész repülés értelmi szerzője és egyik fő szervezője a repülés navigátora: Magyar (Wilczek) Sándor pilóta volt. Már Lindbergh repülésekor (1927) megfordult a fejében a gondolat, de csak 1929-ben fordult igazán komolyra. amikor még sorra potyogtak az óceánba a vállalkozó szelleműek.
Magyar és Endresz szerették volna bebizonyítani, hogy a trianoni békeszerződés utáni években a nagyhatalmak által páriaként kezelt Magyarország is rendelkezik olyan felkészült és bátor pilótákkal, akik képesek a világszerte ünnepelt hős, Lindbergh nyomába lépni.

Endresz és Magyar. A jövő azonban máshogy alakult. Magyar Sándor nem sokkal később visszament Amerikába, így a következő évben Endresz már nem vele, hanem egy számára új rádiótávírásszal, Bittay Gyulával szállt fel, hogy Rómába repüljenek az óceánrepülők világkongresszusára.

A magyar óceánrepülés kitervelőinek és támogatóinak az első, s egyben a legnagyobb nehézsége a repülőgép árának az előteremtése volt. Az 1929-es nagy gazdasági világválság, s az ezzel járó elszegényedés is a tervezett repülés ellen dolgozott Az amerikai magyar szervezetek összefogás-képtelensége, a magyarországi kormánykörök negatív hozzáállása is nehezítette a szervezők munkáját. Egy elszánt amerikai magyarokból álló kommunista, sztálinista csoport egyenesen a magyar óceánrepülés megakadozását tervezte.
Az angol sajtómágnás Lord Harold Sidney Rothermere, a Daily Mail konszern tulajdonosa teljes vállszélességgel odaállt az igazságtalanságot elítélő magyar óceánrepülés mellé. A kiválasztandó repülőgép nevének a nagyon is találó Justice for Hungary kifejezést javasolta.  A sikeres repülés végrehajtójának 10 000 USD díjat tűzött ki.
A döntő áttörést egy Amerikában élő magyar emigráns hozta meg. Szalay Emil a családi vállalkozás összespórolt vagyonát, 25.000 USD-t ajánlotta fel a repülőgép beszerzésére.
1931. július 16-án egymotoros Lockheed Sirius gépükön, a Justice for Hungary fedélzetén, átrepülték az Atlanti óceánt, a repülés történetében ugyan tizenötödikként, de három világrekordot is felállítva.
Győr térségében üzemanyag-ellátási problémájuk volt, álló motorral este hét órakor kényszerleszállást hajtottak végre Felcsút határában, miközben százezres tömeg várta őket a mátyásföldi repülőtéren.

A Justice for Hungary a kényszerleszállás után Felcsúton.

Tizenhárom óra ötven perc alatt repülték át az Atlanti-óceánt, méghozzá az addigi legnagyobb átlagsebességgel (250 km/h), illetve Amerikából Európába repülve előttük senki sem jutott ilyen messzire a kontinens belsejébe.
Ugyanakkor felhívták a világ figyelmét a trianoni békeszerződés mélységes igaztalanságára.
A FILMBEN SZEREPLŐ LÉGI JÁRMŰVEK
Standard J1 (USA)
Bleriot (Magyarország)
Gerle (Magyarország)
Lockheed Vega (USA)
Museum condition no flying: Lockheed Sirius – A repülési jelenetek VFX módszerrel lesznek megoldva.
A filmet elsősorban Európában és az angol nyelvterületen többablakos rendszerben, moziban, és televízióban is vetíteni kívánjuk.
Színészeket nemzetközileg is elismert játékfilm főszereplők, szereplők közül kívánjuk kiválasztani.
A film máig híres márkák; repülőgépek, hajótársaságok, autók, órák, italok, újságok, folyóiratok aktív megjelenítését valamint idegenforgalmi látványosságok feldolgozását is tartalmazza.

Author: Angyal László

Zsidó aviator, nemzetközi hírű légifotós, forgatókönyvíró. A második világháború után született, szülei, testvérbátyja holokauszt-túlélők. A húszas éveiben tagja volt a magyar műrepülő válogatott keretnek, vitorlázórepült, ejtőernyőzött és hőlégballonozott. Ugyanebben az időben fotográfiai tanulmányokat folytatott, fotókiállításokon vett részt. Fényképeit elsősorban külföldi repülési szaklapokban és a német Fotografie folyóiratban publikálta. Több önálló repülési témájú fotókiállítása volt Budapesten, Berlinben, Helsinkiben, Varsóban. 1981-ben Hullámzó Láthatár címmel fekete-fehér repülő-fotográfiáiból fotóalbum jelent meg a Zrínyi Kiadó gondozásában. 1985-ben allijázott, tagja lettem az izraeli professzionális fotográfusok szövetségének, A Chel Ha'avir Bitaon (Israel Air Force Magazine) állandó publikálási lehetőséget biztosított fotóinak, írásainak. 1990-ben barátaival megalapította a The Friends Of Saint Expery Association társaságot, amely az elnökének választotta. nek elnökének választották. Megemlékezéseket, emlékrepülést szervezett a francia pilóta-író tiszteletére. A kilencvenes években az izraeli szűkös repülési lehetőségek (próbálkozás az EL Al-nál és az Israel Aircraft Industrie vállalatnál) miatt visszatért Magyarországra, repült motoros és vitorlázó repülőgépekkel, megjelentette az Aviator International című repülési magazint. A kétezres évek elején Magyar Repülőgép-Tulajdonosok és Pilóták Egyesületének alelnökének választották. Ugyanebben az időben több televíziós csatornán készített repülési magazinműsort, majd az Inforádió részére repülőgép-vezetőként Budapest feletti repülőgépes forgalmi tájékoztatót hívott életre. 2007-ben jelent a Repülési Napló – Izrael című könyve, s ugyanebben az évben a budapesti Lengyel Intézetben volt fotókiállítása Polskie Skrzydla címmel. 2008-ban a New York Palace Boscolo Hotelban mutatta Volare címmel a Frecce Tricolori műrepülő kötelékről készült felvételeit. Rendszeresen szervezett magyar résztvevőket a legrangosabb lengyel repülőnapra, a Piknik Lotniczy Góraszka rendezvényre. 2010 szeptemberében az egyik szervezője volt Budaörsön magyar-izraeli közös ejtőernyős emlékugrás a budapesti születésű magyar és izraeli mártír ejtőernyős lány, Szenes Hanna tiszteletére. A Megváltó felszáll című politikai, repülési thrillerjében élénk fantáziával ötvözi napjaink politikai történéseit és pilóta barátainak életét. Két leánygyermeke van, Réka (1976. Budapest) és Kamilla (1987. Tel Aviv).