Az egyre erőteljesebben fejlődő turizmusban sok olyan hely létezik a világon, melyek magas energiaszinttel rendelkeznek, ezáltal a spirituálisan fejlődni vágyok úti céljaivá válnak. Ebben nagy szerepet játszik az is, hogy számos film, könyv, újságcikk és blogbejegyzés egyre nyitottabban kezeli a metafizikai kérdéseket. Így sok olyan ország is felkerült az utazók „bakancslistájára”, ami korábban rejtve volt. Tudjuk, hogy milyen kipihenten és feltöltődött állapotban visszatérni egy jól sikerült nyaralásból, kirándulásból, vagy akár egy sétából is. Képzeljük el, hogy mi történik, amikor ez az állapot egy szent hely meglátogatásával hatványozottan érvényesül!

Elődeink a lélek és a tudat legfelsőbb fokait is igyekeztek feltárni, ezért igyekeztek minél közelebb kerülni isteneikhez. Szent helyeket hoztak létre, vagy maga a természet nyers szépsége kápráztatta el őket annyira, hogy abban Istent vélték felfedezni.
A Kailash-hegy egyedülálló a világon, sokak szerint az egyik legerőteljesebb hatású spirituális zarándokhely.
Tibetbe mindig is érkeztek zarándokok, hiszen a hely szellemi légköre és különleges kultúrája erős vonzerőt jelent mindenkinek.

Tátrai Bernadett felvétele

A „Kailash” szó összetett kifejezés, azt jelenti, hogy „az örök hó drága ékszere”.
6714 méteres csúcsával nem a legmagasabb Tibet hegyei között, mégis ez a legszentebb, Lhászától, a Kínai Népköztársaság Tibeti Autonóm Területének (1951 előtti önálló ország) fővárosától nagyjából 1200 kilométerre esik, és négy folyó veszi körbe: az Indus, a Brahmaputra, a Szatledzs (Sutlej) és a Karnali.
Négy vallás: a buddhizmus, a hinduizmus, a dzsainizmus (az ősi aszketikus – sramana eredetű – vallás és filozófia) és a tibeti phön (bon vagy bon-chos, a sámánisztikus alapokon nyugvó, buddhista, hindu, perzsa és még keresztény elemeket is magába foglaló hitrendszer) követői is ide járnak megtisztulni, áldozni.
Évről évre több ezren kelnek útra és teszik meg az 52 kilométeres zarándokutat a hegy körül.
A buddhisták úgy tartják, hogy aki egyszer gyalogosan megkerüli az óriási sziklatömböt, megszabadul a jelen életében elkövetett bűneitől. Tizenhárom zarándoklat után pedig következő életében bizonyosan megvilágosodik, és aki pedig 108 alkalommal kerüli meg a hegyet az utolsó kör végén megvilágosodik.

LEGENDÁK ÉS ELMÉLETEK
A monumentális hegyóriáshoz rengeteg ősi legenda, vallási mítosz, és természetesen összeesküvéselmélet fűződik. 
A lámaisták szerint ezen a hegyen csúcstechnológiát birtokló isteni lények élnek.
Az eredetileg szájhagyomány útján terjedő történet szerint Milarepa – a buddhista költő – kihívta a Bön vallás korabeli leghíresebb mágusát: Naro Bön-chung-ot.
Amikor ez a rendkívüli két ember egymással kezdett küzdeni, abba Föld is beleremegett, olyan elszántan próbáltak felülkerekedni a másikon. Erejük és hatalmuk azonossága miatt azonban nem tudták legyőzni egymást. Ezért úgy döntöttek, hogy versenyt futnak a Kailash-hegy csúcsáig. (A 6714 méter magasságig…)
Az egyikük egy mágikus dobot, míg a másik szent a napfény erejét használta annak érdekében, hogy ő legyen az első.
A tibetiek úgy tartják, hogy a buddhista végül letaszította a bőn mágust, akinek a zuhanása hatalmas szurdokhasadékot vágott a hegybe.

Dzsecün Milarepa, a tibeti misztikus költő

Dzsecün Milarepa (Wylie-féle átírásban: Rje-btsun Mi-la-ras-pa) a történelmi személy, aki a 1052 és 1135 között élt.
A Kailash-hegyen élő legnagyobb tibeti misztikus költő egyike volt a „Marpa Kagyü” hagyomány négy „vonaltartójának”, s tőle származtatják a buddhizmus úgynevezett lámaista irányzatát és a Karma Kagyü vonalat is.

Párvati, a „Hegy leánya”

A hinduk szerint Siva Isten a hegy belsejében meditatív állapotban Párvati Istennővel, a feleségével együtt él a hegyben.
A legendák szerint a kegyes és üdvözítő férfi Főisten (akinek állandó mellékneve: a „Pusztító”) gondoskodik arról, hogy a világ folytonossága megmaradjon, és ha mégis elfáradna, nyomban kaotikus kataklizma törne ki az univerzumban. 
A helyiek nem engedik senkinek, hogy a szent hegyet megmássza. A hívők szerint ugyanis nem csak balszerencse éri azt, aki ezt a szabályt megszegi, hanem jelen életének napjai meg lesznek számlálva. 
A csúcs tehát érinthetetlen, miközben ha valaki körbejárja a szent hegyet, azonnal megtisztul, negatív karmáitól megszabadul, és újult energiával folytathatja hétköznapi földi életét.
Létezik olyan elmélet is, amely szerint „a hegy nem természeti képződmény, hanem mesterségesen hozták létre”, mivel sziklatömb meglepően szimmetrikus, és hajszálpontosan a négy világtáj felé mutat. Sokan egy ázsiai piramisnak tartják.

Dr. Ernst Muldashev professzor

Dr. Ernst Muldashev és kutatótársai szerint „Kailash-hegy egy hatalmas, mesterséges építmény”, amelyhez több kisebb piramis kapcsolódik. „Amikor összeállítottunk egy sematikus térképet az Istenek Városáról, figyelembe véve a piramisokat és a kőtükröket, nagyon meglepődtünk, amikor azt láttuk, hogy ez az alakzat hasonlít a DNS struktúrájához.” 

A harmadik közkeletű elmélet e szent heggyel kapcsolatban a Shambhala létezése.
Sok ember hisz abban az elképzelésben, hogy a Shambhala központi bejárata a Kailash-hegyen található és ez az időkapu vezet át a béke és nyugalom országába. Az kétségtelen, hogy rengeteg gyógynövény, kisebb források, gyógyvizes medencék tarkítják a vidéket, és az is tény, hogy az itt élők spirituálisan magasan képzett mesterek. Az ő hitük szerint „a Szent Hegyet a mennyekbe vezető központi lépcső” a világ legfontosabb tengelye, ami élesen elválasztja egymástól a szellemi és a fizikai világot. 
Ezen a vidéken megfigyelték, hogy a spirituális energiák hatására a haj és a körmök is gyorsabban nőnek. Az utazók beszámolói szerint az idő itt nem lineáris, és gyorsabban telik, mint a Föld más pontjain, a zarándokok haja egyetlen nap alatt nőtt annyit, mint átlagos esetben két hét alatt.

A CSAKRÁK JELENTŐSÉGE
Az emberi testet behálózó energiapontok megfelelői a geofizikai világban is megtalálhatóak.
A csakrák létezése a szellemtestünk működésében ugyanolyan fontos szerepet játszik, mint a tüdőnk és a szívünk az oxigén és vér áramoltatásában.
Auránk hét rétegében hét különböző színű, és feladatot ellátó energiapontok találhatók. Testünk felszívja az energiát, amit átalakítva áramoltatnak tovább a magasabb rendű tudat felé, ami a tudatosságunk és a mindenség mélyebb és átfogóbb megértéséért felel. Ha valahol megakad az energia, akkor a test is megbetegszik le a testünk.
Az Univerzum közvetlen energiája a fejtetőn keresztül áramlik a testünkbe.
Egyes szerzők szerint a Mount Kailash (tibeti nyelven: Kang Rinpoche vagyis „A hó ékköve”) valójában a Föld „korona-csakrájának” szerepét foglalja el.
A spiritualitás – a tudatosság magas szintű rezgése –, itt a legerősebb, miként az emberi testnél is ez a legerősebb erőközpont. A testben a tobozmirigy működéséért felel, ami mély belső ciklusainkat szabályozza, ilyen a nyugalom, az alvás, a boldogság és a flow. Nem véletlen, hogy a szentek ábrázolásánál a fej körül lévő aranyfény, vagy a „glória” tulajdonképpen a korona-csakra kinyílt állapotát ábrázolja.
A további jellemzői többek között a nem e világi „üdvözült boldogság” megtapasztalása, a szépség, a tudatosság, és a magas szintű spiritualitás. Segít abban, hogy azonosnak érezzük magunkat a Világmindenséggel, ami boldogságot és örömet nyújt azoknak, akik elfogadják.
Szimbóluma az ezerszirmú lótusz, ami a megvilágosodás jelképe, színe pedig általában fehér-arany, esetleg világoslila.
Kailash-hegyét maga Buddha mutatta meg a mély meditációra vágyó tanítványainak, akik mindannyian a Nirvánába akartak eljutni.

Ma már nem olyan nagy ördöngösség utazni és bejárni a világot. Aki Tibetbe készül, maga is végig járhatja a Kailash-hegyi zarándoklatot. 
Jelenleg a legegyszerűbben utazási irodával tudunk Tibetbe utazni. Rengeteg engedély szükséges a beutazáshoz és hivatásos sofőr valamint helyi idegenvezető is törvényi előírás az ott tartózkodás alatt.
Érdemes a Saga Dawa Fesztivál idején érkezni. A legközelebbi időpont: 2019. június 17.
Ekkor emlékeznek Sakyamuni (Buddha) megvilágosodására. Tiszteletére a híres oszlopot –- a „Tarboche zászlórúdat” – leeresztik, majd ismételten megáldják, hogy az elkövetkező évben is szerencsét hozzon.
A ceremóniát egy helybeli buddhista lámatanító vezeti, a szertartás végén pedig a vendégek rátűzhetik saját ima-zászlócskáikat is a felszentelt oszlopra.

A TÉMÁVAL KAPCSOLATOS FORRÁSOK:
https://www.rbth.com/blogs/tatar_straits/2017/02/24/when-a-russian-doctor-tried-to-crack-the-mystery-of-the-abode-of-lord-shiva_707558 
http://blog.pachamama.hu/kailash-kora-zarandoklat-tibet-szent-hegyen/