TÁMADÁS TESTRE

Átértékelik a tested, előbb a közízlés, aztán esetleg magad is. A public relations egyik speciális területe, amikor egy ismert személyiség külső megjelenését kell „ápolni”, és lehetőség szerint egy kedvező képet mutatni és fenntartani róla, főleg a tömegek kedvéért, ritkább esetben a szereplő személyiség kedvéért.


Ez az egyik legkritikusabb feladat mondjuk egy korosodó állami vezető esetében. Többek között azért, mert az illető a maga fizikai valójában fokozatosan átalakul, de a közízlés is, s bizony esetenként még gyorsabb ütemben.
Jellemző közönségként válasszuk ki a 40 feletti nőket és az ezen kor alatti férfiakat – a férfiszépség megítélésének kérdésében. Persze tudom, hogy ez a tömeg általában neves színészekkel foglalkozik leginkább, ha a témához egyáltalán fordul, de hát azért izgalmasak lehetnek más nagy szereplők is. Merthogy nem csak művészek lehetnek hírességek.
Hamar ide kívánkoznak az államférfiak, ahol valamilyen fontosabb szerepük van, és akkor 30 és 80 közötti urak szépsége(mert lehet ilyen) is terítékre kerülhet.
Állami protokolláris és propaganda ügyében feltétlenül, miáltal kérve és kéretlenül szerepet kapnak a polgárok mindennapjaiban. Az is, hogyan néznek ki.
Ezen a ponton meg kellene állnom, mert vannak, voltak köztük olyanok, akik hivatásos színészként is ismertek és bizony akkor némi joggal kellene első helyen szóba hozni Donald Trumpot.


Nem igazán érdemes, mert az említett korcsoport az elmúlt években nagyjából leírta őt fizikai mivoltában és jobbára másfajta „szépségét” emelték ki azok, akik erre érdemesnek tartották.
De itt van a mi jelenlegi miniszterelnökünk. Jó svádájú fiatalembernek indult, tartotta is magát 20-25 évig. Ki is teszik a propagandisták ifjabbkori fejét ide meg oda.
Emlékeztetni akarnak, na itt van, aki tetszett, illetve tetszhet most is nektek. De ez a „korretusálás” mintha már a visszájára fordult volna. Mert a fránya sajtó tele van aktuális figurájával.
Ha még mélyen él a néplélekben, hogy az igazi (magyar) férfi legalább 85 kiló, akkor semmi baj, és ha történetesen kedvenc figuránk egy sertés társaságában van, akkor teljes joggal megállhatja a helyét.
De változik-e a nagy átlag esztétikai nézete, és ha igen, milyen hatásokra és mi az üzenete ezeknek a hatásoknak? Leginkább az, következtethetően a konditermek népszerűségéből, hogy mutass valamit kidolgozott izomzatodból.
S ez még nem minden: kétfajta ember van, az egyikben van egy belső kényszer valamilyen választott mintához való igazodásra (lehet jó és rossz is) és lehet ilyen kényszer nélküli egyén(iség).


Utóbbiakat az ember hajlamos a laza fickókhoz sorolni, de többségük nem laza fickó, hanem terhelt fickó, akinek nem jut a gondolkodásában hely arra, hogy fellépésére, megjelenésére, stílusára gondoljon, s még kevésbé, hogy törődjön is vele. (most hadd ne nevesítsek számos további közéleti figurát…)
Mondják, hogy a mai hírességek zömének élete kényszerűen esztétikai alakformálásból is áll. Ezen tevékenységük beleilleszkedik a róluk alkotott személyes imázsba.
Ehelyett a hazai célközönség vaskos kajákat főzögető politikusokról kapja a pr-üzeneteket. Abba kellene hagyni az ilyen irányú közönségkapcsolati munkát, vagy a politikusnak kellene magáról másfajta imázst faragnia. Elég reménytelen lépésnek látszik sajnos mindegyik…

Author: Kis Alex

Közgazdász, egykori hírügynökségi újságíró. a PR Herald állandó munkatársa. Szereti a zöld és a kék színeket, és azok minden ismert árnyalatát. Kapcsolat a szerzővel: gkovecs@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?