Az e-kereskedelem terjedésével és volumenének növekedésével a látogatók figyelméért, a vásárlás befejezéséért is egyre komolyabb harc dúl. Ebben a küzdelemben a Facebook és az AdWords ún. remarketing megoldásait a mai Magyarországon még csak kevesen használják.

A prognózisok szerint 2014-2015 folyamán 400 milliárd forintra bővül, így megkétszereződik az e-kereskedelem forgalma. Egy honlap látogatóinak kis százaléka vásárol első látogatáskor (átlag 0,5-2%), valamivel több látogató feliratkozik (átlag 5-20%) (ha van ilyen lehetőség), de a nagy többség sarkon fordul, és otthagyja a webáruházat. Ez volt egészen eddig, de már meg tudjuk célozni a korábbi látogatóinkat remarketing hirdetéssel az AdWords és a Facebook rendszerében. Így további – nem elhanyagolható – esélyt kapunk a vevőszerzésre.
A marketing-szaktanácsadók tapasztalatai szerint sok esetben duplázza a megrendelések számát ez a megoldás, de átlagosan 20-30%-kal növeli az eladásokat. A remarketing olyan high-tech hirdetési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban. 2009 tavasza óta létezik a Google AdWords-ben remarketing, a Facebookon 2013. év vége óta érhető el nyilvánosan a hirdetők számára ez a célzási lehetőség.
Az AdWords-ben már jó pár éves múltra tekint vissza a remarketing, az elterjedése mégis sokat váratott magára. Egyrészt korábban bonyolultabb volt a szükséges beállítások elvégzése, másrészt a beállítási lehetőségek növekedése pontosabbá teszi a célzást.
A legtöbb vállalkozás esetében előnyös a remarketing hirdetések kihasználása, különösen ott, ahol nem azonnal döntenek az érdeklődők a vásárlásról. Beállítás kérdése, hogy mennyi ideig szeretnénk őket még elérni az utolsó látogatás után hirdetésekkel. Vásárlói szokásokhoz, a döntési ciklushoz lehet igazítani a remarketing kampányt. remarketing tippek Az ma már alapmegoldás, hogy a különböző aloldalainkat megtekintőknek külön hirdetünk. Vagyis, amelyik termékünk után érdeklődött a felhasználó, azzal kapcsolatos hirdetésünkkel fog találkozni. A követés kezdetére vonatkozóan több lehetőségünk van. Mondjuk a vásárlás után 30 nappal elindulnak a hirdetéseink a vásárlás utáni 60. napig, arra buzdítva a korábbi ügyfelünket, hogy vásároljon megint Nálunk. Rendszeres fogyasztási cikkek esetében ez a megoldás aranybánya.
A felhasználó még lehet, hogy nem tudja, hogy szüksége lesz pl. új nyomtatópatronra, de amikor kifogy, lépten-nyomon bele fog botlani hirdetésünkbe! Ha bizonyos termékünkhöz sok-sok kiegészítőt kínálunk? Akkor upsell célból hirdethetünk azokra, akik megvették már egy termékünket. Pl.: egy felső kategóriás fényképezőgép vásárlása után 1 hónapig a kiegészítők hirdetéseivel érjük el őt! Állvány, objektív, vaku, hátizsák, minden, amit még eladhatunk neki!
Google remarketing
Megjeleníthetünk más hirdetéseket azoknak a felhasználóknak, akik már feliratkoztak pl. újdonságértesítőre, és más hirdetéseket azoknak, akik még nem a feliratkozóink. A remarketing mára divatos műfajjá vált, sokan alkalmazzák, de csak kevesen művelik igazán ügyesen. Ugyanúgy kattintások után kell fizetni, mint bármely más hirdetés esetében, ez egy célzási megoldás, de merőben más gondolkodást igényel, mint a „hagyományos” PPC hirdetések. A remarketing kampányok mélységébe enged bepillantást az OMA 8. tudásanyaga, az immár ezer oldalasra hízott a trénerek által önfejlesztésre kínált tudásanyag bázis.
A kiadványt azoknak ajánlom, akik már Facebook és/vagy Adwords hirdetésekben alap szinten jelen vannak, hiszen reményeik szerint tudásanyaguk további lépcső lehet a haladó megoldások felé.