A média világában elsősorban az internet iránti bizalom nőhetett az utóbbi bő fél évtizedben, viszont a rádióban hallottakkal kapcsolatban tartósan a legnagyobb a bizalom a médiumok fő csoportjában. Ebben a televízió elvesztette – már sok éve – a 25 évvel ezelőtt szerzett vezető helyét és ma az újságok is a „fogyasztók” körében nagyobb bizalmat élveznek.

Network

A TNS Sofres nemzetközi média- és piackutató szerint – mint a Harward Business Review francia kiadása a napokban közölte – a francia médiafogyasztók esetében elképzelhető, hogy 10 év múlva az internet a média iránti bizalmi idexek között megközelítőleg ott tart majd, ahol a többi.
A megkérdezettek a televíziónak már általában 50 százalék alatti bizalmat szavaznak, a rádiónak viszont csaknem 60 százalékot. Az újságokkal kapcsolatos bizalmi index értéke néhány évtől eltekintve ugyancsak 50 százalék alatt mozgott, de az utóbbi években már pár százalékkal e fölé került.
Mindeközben az internet a 2005-ös (induló) 23 százalékról 37 százalékig tornászta fel magát, azzal együtt, hogy ezen média körében „számolják el” a közösségi médiát is, ami ma már a francia médiahasználók háromnegyede fogyaszt.