Gyorsaság, káosz, komplexitás, hiperkapcsolódás, történetmese, képiesítés, kreativitás, pszichológia. Ez a nyolc kifejezés áll, további nyolc társaságában azon a táblázaton, melyet bevezetőül Bob Pickard, egykori Edelman/Burson-Marsteller pr-veterán (jelenleg elnöki tisztet tölt be a Huntsworth plc-nél) vázol fel a mediabistro.com kommunikációs portálon a közösségi médiára, és (így) a public relationsra is ma, és 2015-re egyaránt jellemző trendek közül.

Public Relations és Reputation Management

Pickard egy előadásában fejtette ki, hogy a médiavilágban uralkodó kép jellemzésére kiemelné: az a korábbinál gyorsabban, ugyanakkor rugalmasabban változik, viszont kevésbé megbízható. Ennek következménye pedig az, hogy a pr-es munka fontosabbá válik, viszont egyúttal sokkal több kihívást is jelent. A szakember 70 oldalon vetített prezentációjában természetesen egyéb (a trend szempontjából fontosnak ítélhető) kifejezés is megjelenik, részletesebben kifejtve, így többek között az „adatok”, a kommunikáció „önzése”, az „aszimmetria” problémája, a nagyvállalati „tartalomgyárak” jelensége, vagy hogy mit értsünk „értelem” alatt. A fentnevezett portálon a Pickard mondandóját ismertető szerző megjegyzi: történet-ötletekkel bombázzák a médiát, ott folyamatosan gördülő tartalmat várnak. Ahogy ezt a Huntsworth elnöke mondja: gondolkodni, folyamatosan mutatni, mit gondolunk, ezért fizetik a pr-szakembert. A trendek rövid vázolását a portál december elején azzal a megjegyzéssel zárja, hogy a továbbiakban lehet a kérdésről eszmét cserélni Pickard twitter oldalán. A nevezett azonban láthatóan nem reflektál észrevételekre, nincs viszonttweet. Feltehetően azért, mert a trendre vonatkozó megállapításait a szakma (a médiáé és a pr-é) helyénvalónak találja. Twitteres posztjai alapján ő is bizonyára ragyogónak ítéli meg a pr-szakma nagyképességű tagjait, de odaböki, egy texasi egyetemi tanulmányra hivatkozva, hogy nem etikusan viselkednek. A tanulmány szerint (az O’Dwyer’s szakportálon ismertetik) a felméréskor a pr-rel kapcsolatban az egyik leggyakrabban emlegetett szó, hogy „hazugok”. Ez azonban remélhetően nem a trendekhez tartozó megállapítás…