Jelenleg a munkaerőpiac demográfiája óriási változáson megy keresztül, hiszen az Y generáció folyamatosan szivárog be újabb és újabb munkakörülményeket követelve meg a cégek részéről. Egy jó belső pr-es pedig kapva kap az alkalmon, hiszen tudja, hogy a nagy márkákat belülről építik kifelé. Az elégedett és lojális munkavállaló tükörként reflektál az ügyfél felé, ami őt is elégedettséggel tölti el.

Az illusztráció forrása: myhubintranet.com

A magyarországi pr-szakemberek itthon is ráeszméltek, hogy egy vállalat sikeressége a belső kommunikáción is múlik. Ettől függetlenül elmondható, hogy kb. 5-6 évvel vagyunk lemaradva amerikai társainktól, így itt az ideje a tettek mezejére lépni.

Lássuk, hogy mire is van szükség az elégedett és elköteleződött alkalmazotthoz:
• végy egy embert
• dolgoztasd egész nap
• adj neki fizetést és voilá,.. kész is!

Amennyiben ezzel egyetértesz, úgy cikkem nem Neked szól…

Tutujgatás
Alkalmazottunk szeretné, hogy lássa a célt, legyen útmutatás számára, hogy jutalmazva és dicsérve legyen az erőfeszítése. (Feltehetőleg eziránti igényünk gyermekkorból származik, amikor súlyosan szülőnkre voltunk utalva, az intelmeire, jutalmazásaira.)
De nem elég csak vállat veregetni, időről-időre posztolni kell a team és a cég eredményeit. Újra és újra célokat kell megfogalmazni részükre, mert ez erősíti a csapatkohéziót is.
Egy kis érdekesség: egy pár évvel ezelőtt, 26 ezer fő megkérdezésével készült kutatásból kiderült, hogy 73 százalékuk inkább cél-, mintsem pénzorientált. Tehát erről a generációról elmondható, hogy sokkal inkább motiválható jól irányított célokkal és fejlődési lehetőséggel, mintsem pénzzel.

Te irányítsd a híreket, ne ők téged!
Annál rosszabb nincs, mint mikor az alkalmazott a céget érintő story-kat kívülről kapja. Nemcsak krízis esetén, de a mindennapi kommunikációban is azonnali válaszokkal kell rendelkeznünk vállalatunkat és az őket érintő kérdésekben egyaránt. Nekem is volt szerencsém olyan helyen dolgozni, ahol az információ nagy része kívülről jött, vagy éppen belülről, pletyka formájában, óriási káoszt okozva ezzel. Sajnos megfigyelhető, hogy krízis esetén a menedzsment sokkal kevesebbet kommunikál a munkavállalókkal, ilyenkor keletkezik az az óriási gap, amit csak pletykával tudnak betömni. (A pletyka természetét következő cikkemben taglalom.)

Kedves barátnőm dolgozott nagyvállalat kommunikációs osztályán. Őszerinte ez a fajta munka kimerül havi egyetlen hírlevél kiküldésében. Mondanom sem kell, hogy ezen cég, mint munkaadó, lakossági megítélése nem túl vonzó. Legalábbis én nem szívesen dolgoznék ott, pedig nem sokat tudok róluk. Employer branding… Was?!

Legyen a munkahely a második otthon!
A vonzó és barátságos munkahely/munkakörnyezet megteremtésének két előnye van: csökkenti a fluktuációt és bevonzza az új munkavállalót. A munkahelyi fluktuáció óriási veszteséget okoz a cégnek és ezáltal a gazdaságnak is. 
Tudjuk, hogy az Y generációra jellemző a job-hop (egyik állásból a másikba ugrálás), valamint 40 százalékuk állítja, hogy két éven belül úgyis váltani fog. Így láthatjuk azt, hogy a fluktuáció már nemcsak kellemetlen tény, hanem pénzügyi szempontból is káros, amit megfelelő vállalati kommunikációval tudunk ellensúlyozni.

Összegezve tehát a recept:
Tisztán megfogalmazott célok, jól képzett és informált, boldog emberek szükségesek a sikeres belső pr-hez. Így tudjuk csak az ügyfeleknek tett márkaígéretünket beváltani, valamint vállalatunk brandjét ápolni és hosszú távon fenntartani.

Amennyiben Te még hozzátennél a recepthez ezt-azt, úgy kommentben tedd meg, kérlek!