Hajfestés, bugyivarrás, birkanyírás az orvosi váróteremben, mindezek várakozás közben. A jelenetek a Café PR és a Café Communications által készített integrált kampány vírusfilmjeiben láthatók. Az abszurd helyzetek arra mutatnak rá, hogy az állami egészségügyi intézményekben tapasztalt hosszú várakozási idő sokszor összeegyeztethetetlen a munkával.

Az OTP Egészségpénztár megbízásából készített kutatás szerint a hazai munkavállalók 75 százaléka nem tartja összeegyeztethetőnek az orvoshoz járást a munkaidejével, sőt, évente átlagosan 1,5 nap szabadságot kell kivennie, hogy eljusson orvoshoz.

Fenti eredményekre fókuszált a Café 2017 májusa és októbere között futott, 5-15 millió forint költségvetésű integrált kampánya, amellyel az Eventiada Awards-on „Best Public Awareness Campaign” kategóriában különdíjat nyert tavaly, idén nyáron pedig az International Business Awards, arany Stevie Awards fokozatát érdemelte ki, közérdekű ügyek kezelése kategóriában, valamint döntőbe jutott a SABRE Awards-on is.

A kampány célja az OTP Egészségpénztár egyéni tagjai és befizetései számának növelése úgy, hogy felhívják a figyelmet az egészségügyi megtakarításokra, és fokozzák a márka láthatóságát.

A kampányt és a cég kutatását egy sajátos sajtórendezvényen mutatták be, amelynek helyszínét orvosi várónak rendezték be, ahol az újságírókat 20 perces várakozásra ítélték, miközben két beépített színész méltatlankodott és idegeskedett. A Sportkórház várójában VR szemüveges aktivitással segítették elütni az időt, valamint média-együttműködések, közösségi média kampány és három vírusvideó terjesztette az üzenetet, miszerint, ha félreteszünk az egészségünkre, akkor a magán egészségügy elérhető, így nem kell az állami intézményekben tapasztalt hosszú várakozási időt összeegyeztetni a munkával.

Eredmények:

  • 379 ezren tekintették meg a vírusvideókat
  • 216%-kal nőtt a márka Share of Voice-a 2016-hoz képest
  • 5 ezren töltötték le az OTP EP mobil appot az első hónapban
  • 8400-an léptek be 2017 januárja és szeptembere között az OTP Egészségpénztárba (az előző év azonos időszakában 4400-an)
  • 36%-kal növekedett egy éven belül a pénztárhoz érkező egyéni befizetések (KPI: 13%)

A projekt méltatásakor a szakmai díjak zsűrii kiemelték a kampány kreativitását, a téma relevanciáját, a mérhető üzleti eredményeket és azt az újszerű megközelítést, hogy egy pénzügyi (és nem egészségügyi) szereplő edukálja az embereket az egészségügyi öngondoskodásra.

Kampányösszefoglaló videó: