Co-branded kampánnyal ünnepelte fennállásának 25. évfordulóját tavaly az Adobe, Premiere Pro videószerkesztő programjának kommunikációs kampányával, amelyet az Edelman készített. Az aktivitás magját alkotó pályázat tárgya az Imagine Dragons zenekar egyik videóklipjének újra komponálása volt.

Az Adobe cég Premiere Pro programja egy iparágvezető videószerkesztő program, amellyel kezdő és profi is tud tökéletes filmet vagy videóklipet vágni és utómunkázni. A fizetős és az ingyenes próbaverzió felhasználóinak száma is folyamatos növekedést mutat – ezzel nem volt probléma. Annál inkább azzal, hogy sok felhasználó nem tud készíteni, vagy nem fér hozzá tökéletes felvételekhez. Az Edelman a márka születésnapjára egy pályázatot tervezett, amely kiküszöbölte az előbbi problémát.

Az Adobe összeállt az Imagine Dragons amerikai rockzenekarral, hogy elkészítsék a világ első nyílt forráskódú klipjét, a Believer című dalukra. Ezt aztán feltöltötték az internetre, de nem csak a kész fájlt, hanem minden egyes shotot, jegyzetet, részletet, hogy aztán felhívják az amatőr vagy félprofi videószerkesztőket, vágókat, filmeseket a saját verziójuk elkészítésére. Mindezt pedig az új Adobe Premiere Pro ingyenes próbaverziójával.

A zenekar rajongói bázisával körülbelül egybeesett a kampány elsődleges célcsoport-szegmentuma: a 18-24 éveseket akarták elérni, e korosztályból pedig a videós szerkesztőket, akik nem férnek hozzá profi videós eszközökhöz és nyersanyagokhoz.

A 25 napos kampány alatt a szervezők sokféle közösségimédia-csatornát, az Adobe.com oldalt, célzott e-maileket, véleményvezéreket, microsite-ot, eseményeket vettek igénybe, helyi videószerkesztési workshopokat tartottak, valamint a zenekar személyreszabott üzeneteket küldött a pályázóknak, továbbá kulisszák mögötti felvételeket közölt. A kampány 11 nyelven futott.

A beérkezett 10 ezer felvételt a zenekar tagjait is magában foglaló zsűri bírálta. A nyertes 25 ezer dollárt vihetett haza.

Eredmények:

  • Az Adobe történetének egyik legsikeresebb aktivitása.
  • 80 ezren töltötték le a klipet.
  • 10 ezer pályamű született, a világ 28 országából.
  • 25 nap alatt 1,5 milliárd emberhez jutott el a kampány.
  • 13 ezren töltötték le a szoftvert.
  • A pályázók 64 százaléka a megadott 18-25 éves korosztályból került ki.

Kampánybemutató: