A SAMSUNG SZÉTTROLLKODTA A TROLLT

Egy szokványos, kreativitást nélkülöző, unalmas és kiszámíthatóan induló kampányt tervezett az Edelman a Samsung Galaxy S8 tavalyi bemutatójára. A már évekkel ezelőtt avíttnak minősülő fotópályázat eszközét azonban egy fiatal megpróbálta széttrollkodni a Twitteren, hogy aztán szénné égesse őt a márka okos csapata…

Történt, hogy a Samsung a világ egyik legnagyobb pr-ügynökségi hálózatát kérte fel arra, hogy új telefonjukat bevezesse. Az Edelman fotópályázatot hirdetett, amelyben arra kérte az új Samsung Galaxy S8 tulajdonosait, hogy legelső fotójukat töltsék fel a Twitterre. A képek csak jöttek, jöttek – a megunhatatlan állatos fotóktól egészen a tájképekig.

Majd a @SavEdward nevű, Los Angeles-i felhasználó tavaly április 21-én közzétette az alábbit: „It was a dick pic”. (A képet szerencsére nem csatolta.)

A Galaxy Note7 visszahívása után ellenséges környezetben élt a márka, így a közösségi média gondnokai nem engedhették, hogy egy – amúgy a tweetjeinek legtöbbjében trollkodó – valaki keresztbe tegyen a kampánynak, így frappáns megoldást találtak ki. Mindezt egy perc alatt, az ügyfél pedig 20 perc alatt jóváhagyta. A mikroszkópos emojit…

A touché-ről minden twitterező elismerően szólt, amellyel gyorsan kezdett visszaépülni a márka iránti bizalom a közösségi térben is.

A troll visszavonulót fújt: megosztotta még egyszer a Samsung fotópályázatos tweetjét, a saját válaszát, majd a „Samsung just roasted me” mondatot, sírós-nevetős emojikkal. Ezen bejegyzéséhez 278 komment és 124 ezer lájk érkezett, míg 54 ezren(!) retweetelték. (A felhasználónak összesen csupán 542 követője van!) (Összehasonlításképp: a Samsung mikroszkóp emojis bejegyzése nem teljesített sokkal jobban: 72 ezren retweetelték és 155 ezer lájkot kapott.)

A esetet felkapta az online és a print média is: a BuzzFeedNews „This Kid Tried To Troll Samsung on Twitter And Got Totally Burned” címmel tette közzé, de beszámolt a Refinery29, a Reddit és a The Sun is. Egy tweetelő pedig „Switching to Samsung because of this” szöveggel tette közzé bejegyzését.

A kampány megjelenései 100 százalékban pozitívok voltak, és az üzenetek is átmentek.

Mindezt egy árva emojival…

A tweetelő szénné ég

Kampányösszefoglaló:

Author: Bognár Gergely

Felsőfokú tanulmányait a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolán (BKF) végezte. Pr-szakmai gyakornoki időszakát a Comprad Kommunikációs Ügynökségnél töltötte, ahol később pr-asszisztensként, pr-tanácsadóként, majd projektvezető pr-tanácsadóként segítette – összesen hat évig –, több mint másfél tucat hazai és nemzetközi ügyfél kommunikációját. Két évig a Nézőpont Intézet cégcsoportjának kommunikációs igazgatójaként tevékenykedett, majd a Young&Partners senior stratégiai pr-tanácsadójaként és fejlesztő trénereként dolgozott, később a cég pr-vezetője lett. Jelenleg a NEST Communications pr- és tréning vezetője. A PR Herald kommunikációszakmai főszerkesztő-helyetteseként interjúkat, riportokat ír; vezető szerkesztőként jegyzi „A hazai pr-szakma arcképcsarnoka” című digitális portrékötetet. Kapcsolat: gergelybognar@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?