Újságírók bevonásával megtervezett szolgáltatás segíti a hazai KKV-szektort a sajtókapcsolatokban. Az ügynökségeket és saját alkalmazottat megfizetni nem tudó cégek az időszakos sajtómegjelenések érdekében egyszerű új online alkalmazást vehetnek igénybe.

A felvétel a Kereskedelmi Marketing Trendek konferenciáján készült. Fotó: Szilágyi Gábor

A folyamatos kommunikáció hasznos, de néha egy jól megírt sajtóközlemény is elég a hírveréshez” – hirdeti címoldalán a most indult pr-szolgáltatás, a GetPress. Egy cégnek korábban két választása volt, ha egy közérdeklődésre számot tartó hír kapcsán megpróbált a sajtó hasábjain megjelenni: fordulhatott kommunikációs ügynökséghez, ahol az egyszerű feladatok mellett komplett stratégiát építettek fel számára, vagy felvehetett erre egy alkalmazottat, aki házon belül végezte hosszú távon a feladatát. A két opcióban az a közös, hogy magas költségekkel jár, és átfogóbb megoldást ad, mint amilyenre néhány vállalkozásnak szüksége van.
A kezdeményezők szerint nem minden cégnek van lehetősége arra, hogy nagyobb összeget fordítson sajtókommunikációra, és sokaknál nincs is folyamatosan olyan hírértékkel bíró esemény, amely médiafigyelemre számíthatna.
Ezek a vállalatok így nem is fordulnak ügynökségekhez, és alkalmazottat sem vesznek fel, viszont a szaktudás hiánya miatt nehézségekbe ütköznek, amikor sajtómegjelenést szeretnének elérni valamilyen történés kapcsán.
Az időről időre felmerülő problémájukat egy jól megírt sajtóközlemény, és annak szakszerű kiküldése orvosolhatja, amely most az új szolgáltatás révén könnyen hozzáférhető.
A készítők pr-szolgáltatástól szokatlan módon újságírókat is bevontak az oldal tervezésébe, akik észrevételeikkel, javaslataikkal alakították a weboldal működését, hogy a GetPress és a sajtó együttműködése minél hatékonyabb lehessen.
A megrendelők mellett a közös siker érdekében az újságírók véleménye is fontos volt a fejlesztés során.
Meg kell ismerni szokásaikat, és a gyakorlatot eszerint alakítani, hogy a majdani együttműködésekből az ügyfelek profitáljanak.
A megrendelőknek néhány vázlatpontból álló űrlapot kell kitölteniük az oldalon, amely alapján az ott dolgozó újságírók és pr-szakemberek összeállítják a közleményt, majd annak kiküldését és monitorozását is levezénylik.
Komplett tanácsadás és stratégiai tervezés szándékosan nem szerepel a szolgáltatások között, a készítők szerint ugyanis erre továbbra is az ügynökségek és teljes munkaidőben foglalkoztatott szakemberek alkalmasak.