Jóllehet a cenzúrának mélyen gyökerező tradíciói vannak Kínában, és az ország soha nem volt „híres” a szabad beszéd iránti toleranciájáról, egy kínai helyismerettel bíró szakértő szerint érdemes a kommunikációba fektetni a hatalmas ázsiai államban. Ám, hívja fel a figyelmet, a pr esetében elsősorban a közösségi médiát érdemes kommunikációs területként megcélozni. Állítja ezt annak dacára, hogy a nevezett média felhasználóinak előbb személyi igazolványuk számával kell igazolniuk magukat a közösségi médiatérbe való belépéshez. Ugyanakkor nem szükséges, hogy valódi nevüket használják ott tevékenységükhöz.

Bár a hatóságok előírását lehet a szólásszabadság egyfajta aláaknázásának is tekinteni, a kínaiak kedvenc közösségi médiájának, a Sina Weibo-nak 300 millió tagja van és ezen a felületen naponta mintegy 100 millió információt tesznek közzé.

Emellett olyan felületek is léteznek, melyek ugyan kevésbé ismertek és használtak, de úgymond többet nyújtanak, mint a Facebook és a Twitter. A douban.com domén alatt ugyanis egyszerre folyik a közösségi média több bevett formája, mert a nevezett portál blogolási és fórumhely is egyben.

A kínai szakember szerint a közösségi médián – a nagy számok törvénye alapján is –, rendkívül gyorsan megy végbe bármilyen információ közzététele. Mindez azt is jelenti, hogy a cenzúrának is rendkívül gyorsnak kell lennie, de inkább csak kellene, hiszen irdatlan mennyiségű anyag vár elvileg szűrésre.

A pekingi kormányzat figyeli a kínai közösségi médiát, és tudnak rá eseteket, amikor az online társalgás szövegeit cenzúrázták.

Mindez azonban nem riasztja vissza a kínaiakat, hisz köztudott, hogy számos információ a közösségi média nélkül nem jutna el a lakossághoz. Arról nem is beszélve, hogy a lakosság a PC utáni – azaz mobil – IT-eszközök megszállottja.

Az Edelman regionális igazgatója mondta el a PR Week-nek: nagy a lakossági aktivitás a vélemények és információk mobil felületen való megosztásában, a közösségi médiának vannak véleményvezérei, ismert alakjai. Emiatt is ez a média, ott, a pr-ipar szempontjából komoly szerepet játszhat. Sőt, mondja az Edelman szakértője, a közösségi média a pr-cégek részére egyike a legfontosabbaknak.