A Baptista Szeretetszolgálat 1%-os kampányának bemutatása

A Baptista Szeretetszolgálat (BSZA) Magyarország egyik legnagyobb segélyszervezete, intézményein keresztül naponta mintegy 30 ezer embernek nyújt segítséget. Munkáját közel 4000 munkatárs és több száz önkéntes végzi országszerte és nemzetközi szinten.

Az alapítvány fő célkitűzése, hogy a keresztény elvek alapján segítsen a rászorulókon itthon és külföldön. Kiemelkedően közhasznú szervezetként a világ 18 országában nyújt rendszeres segélyt, élelmet, humanitárius és lelki segítséget, és hajt végre fejlesztési programokat szükséget szenvedő és szociálisan perifériára szorult emberek számára.

A BSZA a Trinity Communicationst a 2018-as adó 1% felajánlási toborzó aktivitás integrált kommunikációs kampányának megtervezésére és lebonyolítására kérte fel. A Trinity esettanulmánya.

Kommunikációs célok
• Az egyházi adó 1%-ából származó bevétel támogatása
• Az alapítványi adó 1 %-ából származó bevétel maximalizálása
• Imázskommunikáció (bevonás és megalapozás későbbi fizikai adományozás érdekében, szervezeti reputáció erősítése, a baptista közösség társadalomért tett szerepvállalásának láthatóvá tétele)
• Eredménykommunikáció (közvetve az imázsépítés részeként)
• Edukáció (ismeretterjesztés és bevonás az önkéntesség működtető elvébe, a segítő és közösségépítő ars poetica szerint)

A hajléktalan-létet szimbolizáló installáció

Megcélzott célcsoport-szegmentumok
• B2C – {jelenlegi és potenciális támogatók}
o adó 1 % felajánlók „AB” státusz, 27+
o teljes lakosság „A-E” státusz, 16+
o teljes lakosság „DE” státusz, 6+
• B2B – {potenciális támogatók}
• Belső nyilvánosság – {munkavállalók, önkéntesek}

„Ötletmag”, gondolatiság
A Baptista Szeretetszolgálat non-stop figyel, és azonnal segít krízishelyzetekben. Megment és kiment, legyen az egyéni tragédia, természeti katasztrófa, elhelyezés, vagy újjáépítés.

A kampány bemutatása
Bajkártya:
12×1000 személyes marketing során terjesztett „bajkártya/társkártya”.
A kampány részeként papír bankkártya (~névjegykártya) formátumú szóró-anyagot gyártottunk, melyek a Fornetti Magyarország közel 2500 sütési pontjára lettek kihelyezve a kampányhoz készült plakátokkal.

A kártyákat a BSZA önkéntesei is terjesztették. A feladatuk az volt, hogy a saját kártya kupacából egyet levegyen (azt megtartsa magának) a többit továbbadja egy másik (nem önkéntes) embernek. A 2. ember szintén egy darabot vegyen le magának, és a maradék 8-at továbbadja (a sorozat így folytatódik, amíg a teljes csomag el nem fogy).

Az alacsony gyártási költségű papír szóróanyag célja kettős:
• felhívni a figyelmet, hogy bármilyen krízis esetén a BSZA-ra, akárcsak egy kimeríthetetlen segítség „kredit”-re mindig számítani lehet,
• felhívni a figyelmet az adományozásra és az 1% felajánlására

Felhasznált kommunikációs eszközök
Outdoor kampány
• A kampány során 4 kiemelt mentési történetet mutatunk be storytelling keretében, forgalmas helyeken, könnyen kivitelezhető, de látványos installáció formájában.
• A helyszíneken 1-1 történet elevenedik meg.
• A valós történeteken keresztül tesszük kézzelfoghatóvá az alapítvány fő tevékenységét.

Az árvizeket bemutató, Duna-parti installáció

• Az installációk azt szimbolizálják, hogy ezek az emberek ma nem lehetnének itt, ha nincs a Baptista Szeretetszolgálat.
• Az installációkon megjelenik a kampány központi weboldala, adószáma, és az 1%-os felajánlásra való buzdítás.

A 4 kiemelt mentési történet:
• Vörösiszap katasztrófa
• Árvíz
• Hajléktalanság
• Éhezés

Weboldal
www.bajbanvagyok.hu
A kampány központi csatornájaként egy dedikált microsite-ot hoztunk létre.
Az integrált kampány minden eszköze, a köztértől a közösségi médiáig e felületen kapcsolódik össze.
A kampány weboldala lehetőséget ad arra, hogy a szervezettel és kampánnyal kapcsolatos összes információt és üzenetet részletesen és képletesen mutassuk be.
Az oldalon megjelennek a legfontosabb mentések, beleértve az outdoor eszközökön alkalmazott történeteket.
A weblapon elérhetővé tettük az 1 %-os nyomtatványt.
A kampánnyal kapcsolatos legfontosabb információkat a www.baptistasegely.hu oldalon is közzétettük, direkt linkkel a kampány oldalára.

Facebook oldal
https://www.facebook.com/Szeretetszolgalat
A kampány során az alapítvány saját Facebook oldalát kiegészítő, nagy elérésű felületként alkalmazunk.
A microsite-on megosztott történeteket, különálló posztsorozattal tesszük közzé.
A BSZA Facebook oldalát ezen kívül a kampánnyal kapcsolatos összes médiahír, aktualitás terjesztésére is használjuk.

A POS+outdoor kampány előkészítéséről, kihelyezéséről és hatásáról, az önkéntesekkel együtt, alacsony költségvetésű, maximum 1-2 perces rövid, dinamikus „hogyan jött létre” werkfilmet készítünk.

A werkfilmet kommunikáljuk az aktív kampányidőszakban, saját kommunikációs csatornáin (microsite, központi honlap, Facebook) és a sajtóban (kommunikációs, kreatív és karitatív szaksajtó).

Az aktív kampányidőszakon kívül a werkfilm hosszú távon imázs-, és eredménykommunikációs célra is használható.

Időzítés
április 11.- május 20.

Alkotók listája
• Megbízó
Baptista Szeretetszolgálat
• Ügynökség
Trinity Communications Kft.
• Produkció
Mező Misi, Pintér Béla, Radics Gigi