Országszerte összesen 254 852 ember csatlakozott a Lidl Magyarország egyedülálló, Adventi Meselánc elnevezésű on- és offline kampányához. A kezdeményezés célja az volt, hogy a szeretet ünnepe alkalmából, vásárlóival összefogva egy különleges karácsonyi mesét ajándékozzon a gyermekeknek.

2Aranyvasárnap ért véget a Lidl Adventi Meselánc felelősségvállalási kampánya, melynek keretében a vállalat arra kérte vásárlóit, hogy osszák meg azt a legszebb szót, ami eszükbe jut a karácsonyi ünnepekről. A kezdeményezés nagy sikerrel zárult, a különleges meselánchoz országszerte több, mint 254 ezren – ebből 156 ezer vásárló a boltokban kihelyezett ajándékdobozok által, 98,5 ezren pedig a Lidl Facebook-oldalán elérhető applikáció segítségével csatlakoztak, összesen 256 394 szóval. A leggyakoribb, legtöbbször beküldött szó a szeretet, család és boldogság kifejezések voltak. Az online résztvevők – akik között volt olyan, aki 8-10 szót is elküldött – automatikusan 10 forinttal is támogatták a Gyermekétkeztetési Alapítvány Mindenki ebédel! programját.

A kampány eredményeképpen, az áruházlánchoz eljuttatott, legnépszerűbb kifejezésekből megszületett a Lidl és az ország adventi meséje. A történettel a vállalat hátrányos helyzetű gyermekeket szeretett volna elsőként megajándékozni, ezért a mesét december 22-én a Hűvösvölgyi Gyermekotthon lakói hallgathatták meg először, Elek Ferenc színművész tolmácsolásában. A mesedélutánon a gyerekek a legkedveltebb szavakkal dekorált karácsonyi díszekkel, mézeskalácsokkal öltöztették fel az ajándék fenyőfát, a program keretében sor került a meselánc online csatlakozói által összegyűjtött, összesen 1 000 210 forintos adomány átadására is.

A gyerekeknek Elek Ferenc színművész mesél

A támogatást a Lidl Magyarország képviseletében Tőzsér Judit PR vezető nyújtotta át Berta Klárának, a Gyermekétkeztetési Alapítvány kommunikációs vezetőjének. Az 1 millió forintos segítség 22 hátrányos helyzetű gyermek fél éves, a hétvégékre és iskolaszüneti napokra vonatkozó egyszeri melegétel-ellátását biztosítja.

A hazai felmérések azt mutatják, hogy sajnálatos módon a meseolvasás nem része a rendszeres otthoni programoknak. Kutatások szerint  a szülők egyharmada hetente sem mesél kisgyermekének, pedig tudjuk, hogy a mese valódi lelki táplálék a kicsik számára.

A kép bal szélén az író, Scur Katalin

A Lidl Magyarország országos összefogáson alapuló Adventi Meselánc kampánya a figyelemfelhíváson túl szeretne ezzel a „mesés” ajándékkal segítséget nyújtani a szülőknek és a gyermekeknek egyaránt. A Scur Katalin meseíró által készített különleges karácsonyi történet már elérhető az áruházlánc honlapján annak érdekében, hogy minél többekhez eljuthasson, akár már szenteste, egy meghitt, közös családi program keretében.

A kampányt a Young&Partners tervezte és bonyolította le, a 4i.hu social media ügynökség segítségével.