Újabb taggal bővült a Hewlett-Packard (HP) és a Conservation International (CI) közös projektje, ami a veszélyeztetett állatfajok megvédését, és az erre való figyelemfelhívást tűzte ki célul. Nem kisebb vállalat csatlakozott a jó ügyért közösen küzdő két szereplőhöz, mint a szórakoztatóipari óriáscég, a Disney. A vállalat közreműködésének apropója a legújabb természetvédelmi témájú dokumentumfilmjének, a Majom Királyságnak (Monkey Kingdom) a bemutatója. A HP és a Conservation International környezetvédelmet célzó közös munkája már régre nyúlik vissza és nagy sikereket ért el, a Disney-vel karöltve még több ember figyelmét tudják felhívni az egész bolygót érintő égető problémákra.

Fürdőző makákók

Fürdőző makákók


Múlt hónapban mutatták be a Disney új természetfilmjét, a Majom Királyságot. A dokumentumfilm egy hányattatott sorsú makákó család küzdelmes útját követi nyomon, akik kénytelenek elhagyni a dzsungelt, ahol addig éltek és új otthont kell keresniük az emberek lakta városban. A film bemutatójának hetében a Disney minden egyes megvásárolt jegy árát felajánlotta a Conservation International nemzetközi természetvédelmi szervezet számára, ezzel is támogatva célkitűzéseiket.
A film témája szorosan kapcsolódik a HP és a CI korábbi közös projektjeihez, hiszen a két cég már korábban is komoly erőfeszítéseket tett a veszélyeztetett állatok természetes élőhelyének védelme érdekében.
A HP – a Conservation Internationallel karöltve – olyan big data szolgáltatást fejlesztett ki, amely drámaian megnöveli az információgyűjtés, továbbítás és szűrés sebességét és pontosságát a környezetvédelmi kutatások alkalmával.
A HP Earth Insights-ra keresztelt projektnek hála a kutatók gyors és valós idejű adatokat kaphatnak a veszélyeztetett területek és állatfajok pontos állapotáról. A HP Earth Insights a vállalat big data technológiáját használja, hogy 16 esőerdőből özönlő adatokat tudjon tárolni, rendszerezni és hozzáférhetővé tenni a világ bármely pontján dolgozó kutatócsoport számára.
A fejlesztés célja többek között pont az, hogy idejében jelezze és megakadályozza a Disney filmben szereplő makákók kényszerű költözéséhez vezető folyamatokat.
A Hewlett-Packard a technológiai háttéren kívül más módokon is támogatja a nemzetközi természetvédelmi szervezetet. A tavaly indított és még jelenleg is futó „Nature Is Speaking – A természet szól hozzád” kampánynak az a célja, hogy minél nagyobb tömegeket elérve, egy erőteljes üzeneten keresztül felrázza az embereket, és új megvilágításba helyezze a környezetvédelem fontosságát.
A természetnek nincs szüksége az emberre. Az embernek van szüksége a természetre” ez a fő mondanivalója azoknak a YouTube kisfilmeknek, amelyekben hollywoodi világsztárok személyesítik meg a bolygónk meghatározó szereplőit, úgy, mint a földet, óceánokat, a levegőt, vagy az őserdőket. Kiemelt partnerként a HP minden egyes #NatureIsSpeaking közösségi aktivitás után – legyen az hashtag, megosztás, like, vagy akár kattintás – plusz egy dollárral támogatja a Conservation Internationalt.