Szerda este újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított, hiszen fél nap alatt elérte a kitűzött, 100%-os célt.
Lévai Róbert előadást tart

A közösségi finanszírozás azt jelenti, hogy egy csapat, még a konkrét megvalósítás előtt gyűjt támogatókat az ötletéhez, ami csak akkor valósul meg, ha elegendő forrás összegyűlik.
Ezt a módszert sikerrel használta már több hazai startup. A Brewie otthoni sörfőző, az Sbrick intelligens legó kocka a Virivee design harisnya és a Tago Arc okos karkötő csak néhány a hazai sikeres példák közül.
Ezekre azonban a nemzetközi cél, “cool” faktor egyaránt jellemző. A hazai piacra készülő projektek pedig általában valamilyen művészeti téma volt, erre jó példa a Nyugat zombik képregény.
Arra még nem volt példa, hogy egy kkv indítson üzleti fókuszú terméknek magyar nyelvű piacra közösségi finanszírozás kampányt.
A projekt célja nem csak a saját termékötletünk tesztelése, hanem az is, hogy megtudjuk, a magyar piac mennyire érett a közösségi finanszírozás üzleti modellre.
A közösségi finanszírozás akkor kerül sok embernél fókuszban, amikor valamilyen olyan izgalmas, új ötlethez gyűjtenek támogatást, mint egy okosóra, egy okoshűtő, vagy egy programozást oktató robot.
Azonban a közösségi finanszírozás kampányok célja ennél sokkal változatosabb még nemzetközi szinten is.
Mozi felújítástól kezdve, dokumentumfilm készítésen át, kisvállalkozók legkülönbözőbb, amúgy hétköznapi termék ötletei is tömegével szerepelnek az ilyen kampányok céljai között nemzetközi szinten.
A mi projektünk célja éppen ezért túlmutat azon, hogy a saját termékötletünket leteszteljük. Azt is vizsgáljuk egyben, hogy a magyar piac mennyire van felkészülve az ilyen megoldásokra, hiszen a módszer olyan, amit sok a kisvállalkozásnak is célszerű alkalmazni.
Az RG Stúdió a közösségi finanszírozási kampányával egy Facebook hirdetési tréning ötletéhez gyűjt támogatókat. A cég már hosszú évek óta foglalkozik azzal, hogy vállalkozások, multi cégek marketinggel foglalkozó munkatársait oktatja a közösségi marketing eredményes használatára Közösségi konditerem nevű tréningsorozatán.
Azonban a résztvevőktől és az érdeklődőktől többször felmerült az igény arra, hogy ne csak élő oktatás keretében, hanem online formában is meg lehessen szerezni ezeket az ismereteket.
Az előkészítés és a lehetőségek tesztelése már közel két éve tart, most érkezett el az idő, hogy az ötletét letesztelje a célcsoportja körében is.
Ezért indult a közösségi finanszírozási kampány.
Többen kerestek meg minket már olyan problémákkal, hogy nem jó nekik az oktatás időpontja, vagy éppen nem tudtak repülőjegyet foglalni Svájcból a következő tréningre.  Viszont azt látjuk a piacon és az élő tréningek résztvevőitől is olyan visszajelzéseket kapunk, hogy a vállalkozásoknak szükségük van arra, hogy megismerjék a közösségi marketing és a Facebook üzleti lehetőségeit.
Szeretnénk, ha minél több cég tudná profin használni ezeket a megoldásokat, de több olyan reakciót is kaptunk, amelyik megkérdőjelezte az online oktatás létjogosultságát.
A mi cégünk pedig alapvetően online marketing kivitelezéssel foglalkozik, ezért csökkentenünk kell az esetlegesen sikertelen termék fejlesztésével járó kockázatot. Ezért döntöttünk a közösségi finanszírozás mellet.
Természetesen a projektben kitűzött célunk még nem elegendő arra, hogy a teljes tréning rendszer és tananyag kidolgozás anyagi hátterét biztosítsa, de egy határozott visszajelzés a piacunktól arra, hogy az ötlet jó, és érdemes belevágnunk a megvalósításába.