Az Action Global Communications, amely egy független, teljes körű szolgáltatást nyújtó pr-ügynökség, idén ünnepli megalakulásának 45. évfordulóját. Az eltelt időszak alatt számos világcég számára végzett tanácsadói munkát, miközben felépítette a Közép-Kelet-Európát, Oroszországot, a FÁK-államokat, Közép-Ázsiát, a Közel-Keletet, Észak-Afrikát és a mediterrán térséget átfogó hálózatát.

Tony Christodoulou – alapító, elnök-vezérigazgató

„– A nyolcvanas évek vége felé az volt az elképzelésem, hogy egy olyan full service pr-ügynökséget hozok létre, amely a fejlődő piacokra összpontosít. Mára ezek a fejlődő piacok nemcsak a figyelem középpontjába kerültek, hanem a világgazdaság hajtóerőivé is váltak” – mondta Tony Christodoulou, az Action vállalatcsoport alapítója és elnök-vezérigazgatója. „- Ahogy a vállalat növekedett, úgy azt vettük észre, hogy a feladatunk nem csak az, hogy helyismeretünket kihasználva hatékony kommunikációt valósítsunk meg ügyfeleink számára, hanem az is, hogy megértessük a médiumokkal és más véleményvezérekkel munkánk értékét és fontosságát. Cégünk lefedi a Kazahsztántól Pakisztánig és Marokkótól Belgiumig terjedő régió országait, s ezzel a lefedettséggel az élen járunk. A közösségi médiumok gyors terjedésére és a digitális kommunikáció robbanásszerűen növekvő jelentőségére válaszként az Action ezen új kommunikációs csatornák használatában is a legaktívabbak közé tartozik. Ezek az új eszközök hatásukat tekintve sok esetben a tradicionális és sokszor túlszabályozott helyi sajtó fölé nőnek.” – mondta Tony Christodoulou.

Az 1971-ben Nicosiában alapított Action-nek a British Overseas Airways Corporation, a mai British Airways volt az első ügyfele – ez az együttműködés egy 40 éven át tartó kapcsolat kezdetét jelentette. 1988-ban az Action megnyitotta görögországi pr-ügynökségét Athénban, és ezzel a lépéssel elindult a 44 partnerirodát magába foglaló hálózat kiépítése. Az elkövetkezendő években az Action rohamosan terjeszkedni kezdett a Közel-Keleten és Kelet-Európában.

Nicosia továbbra is a cég központja, hiszen stratégiailag ideális a fekvése, az Action csoport által lefedett térség közepén helyezkedik el. „Mind az időzóna, mind a földrajzi elhelyezkedés megfelelő a hálózat hatékony irányításához” – folytatta Christodoulou. „Az elmúlt 10 évben központunk, amely koordinációs és tanácsadói feladatokat is ellát a partnerirodák számára, one-stop-shop pontként szolgál számos nemzetközi ügyfelünk számára: a közös munka során az ügyfelek mindössze egyetlen irodával tartják a kapcsolatot ahhoz, hogy egy több piacot is lefedő kampányt lebonyolíthassanak. Ezt a megoldást, amelyet az Action az elsők között hozott létre, csak erős helyi partnerirodákkal lehet megvalósítani”.

Az elmúlt évek során az Action számos globális márka és vezető intézmény számára nyújtott pr-szolgáltatásokat. Többek között, a teljesség igénye nélkül, az Amadeus, az Abu Dhabi Tourism Authority, az OMV-csoport, a Boehringer Ingelheim, a BP, a New Zealand Trade and Enterprise, az Aston Martin, a Microsoft, a Nabucco és a Siemens részére. A társaság kormányszervezetek, valamint jelentős európai uniós programok számára is végez tanácsadói feladatokat.

Az Action Global Communications jelentős befektetéseket eszközölt mind az eszközök, mind az emberi erőforrások esetében, annak érdekében, hogy ügyfelei számára kiváló szolgáltatást nyújtson instant hírekre épülő világunkban” – jegyezte meg Christodoulou. “ Mindent megtettünk azért, hogy minden országban a legjobb munkaerőt alkalmazzuk, azokat, akik tökéletesen ismerik a helyi piacot és azonosulni tudnak dinamikus üzletmenetünkkel. A jövőt illetően az a szándékunk – mint ahogy az elmúlt 40 évben is ez volt -, hogy határokon átívelően is kifogástalan szolgáltatásokat kínáljunk ügyfeleinknek, valamint hogy tovább terjeszkedjünk olyan országokba, ahol a versenytársainknak nincs elég bátorságuk megjelenni.”

Az Action 2007 óta van jelen Magyaroszágon. A magyarországi partner, a Heller Consulting Budapesten, a Hermina Towersben működik. A magyarországi partner ügyfelei többek között van az OMV Hungária, a Premier Outlets Center, a Qualiditor Consulting, az Európai Bizottság dohányzásellenes kampánya, és a SamKnows.